Хто живе у вашому пупку?

Роб Данн (Rob Dunn) і група екологів — не просто спостерігачі за пупками, а професійні спостерігачі за пупками, які провели дослідження і дізналися пікантні подробиці про мікробних складових цієї частини тіла у 60 добровольців. Виявилося, що наші пупки нагадують … тропічні ліси.

Робота над дослідженнями почалася ще 2 роки тому. Студент останнього курсу біологічного факультету вирішив взяти зразки бактерій, що живуть в пупку їхніх колег. Ця ідея сподобалася команді дослідників з Університету Північної Кароліни, які вирішили серйозно взятися за дослідження пупків.

Публіку можна зацікавити науковими дослідженнями, якщо продемонструвати їй реальні речі, а саме справжню процвітаючу екосистему, яка знаходиться на шкірі, вважають вчені. Пупок є одному з місць у нашому організмі, який ми найрідше чистимо, тому у вчених з’явився шанс більше дізнатися про мікроби, які можуть жити і чудово себе почувати на тілі сучасної людини. Вони взяли мазки в районі пупка у 60 добровольців, які були спочатку заінтриговані, а потім шоковані результатами. У лабораторії вчені провели генетичні дослідження спійманих бактерій.

Ласкаво просимо в джунглі

Взявши зразки мікробів з 60 пупків, вчені виявили в них 2368 різних видів бактерій, 1458 з яких, ймовірно, є абсолютно новими для науки. Один пупок містив всього 29 видів бактерій, інший — 107, але в середньому в пупку було близько 67 видів мікробів. В одного добровольця, наприклад, мався такий набір бактерій, який можна зустріти в грунтах японських островів, де він ніколи не був. У іншого особливо «благоухающего» учасника досліджень, який не мився кілька років, знайшли два види бактерій, які зазвичай мешкають у крижаних шапках і термальних джерелах.

Ні у одного з добровольців не був знайдений всього один вид бактерії, більш того, 8 певних видів були присутні в пупку 70 відсотків людей. Коли б ці види не з’являлися, вони були присутні у великих кількостях. «Це робить пупки схожими на тропічні ліси, — сказав Данн. — У кожному лісі є велика кількість різних видів рослин, однак кілька певних видів дерев зазвичай переважають».

Передбачити, які саме бактерії можуть оселитися на нашому тілі — це наступний крок досліджень. Щоб зрозуміти це, необхідно з’ясувати спочатку, чому саме ці бактерії поселяються в пупку.

У спробах відповісти на це питання команда вчених Данна вже працює над бактеріями, зразки яких були взяті з нового набору пупків. Скоро учасників буде близько 600 чоловік. Учені планують використовувати ці зразки, щоб перевірити зв’язок між мешканцями пупків і всім іншим, включаючи місце народження людини і моделі його імунної системи.

Новини автора: Dimokk