Закон Мура розповів про життя до появи Землі

Закон Мура свідчить: кількість транзисторів, що розміщуються в кристалі інтегральної схеми, подвоюється кожні два роки, викликаючи експоненціальне зростання.

Розглядаючи комплектацію сучасних комп’ютерів, генетики Річард Гордон (Richard Gordon) та Олексій Шаров вирішили розглянути еволюцію життя, як функцію, яка підпорядковується цим законом.

Дослідники говорять, що їх ідея — скоріше просто вправа для розуму, ніж реальна наукова гіпотеза. Тим не менш, до неї варто придивитися уважніше.

Відповідно до цієї ідеї, складність геному живих організмів подвоюється кожні 376 мільйонів років. Обчислення показали, що життя повинне було виникнути приблизно 9,7 мільярдів років тому, що, звичайно ж, набагато більше, ніж вік Землі, яка виникла всього 4,5 мільярда років тому. У такому випадку, логічно припустити, що життя зародилося десь в іншому місці, а на нашу планету потрапила ззовні.

Втім, пояснити отриманий результат можна і іншими способами. Так, можливо, закон Мура діяв тільки в деякі періоди розвитку життя, а в інші не мав сили, і зростання біологічної складності живих організмів зупинявся.

Також деякі природні катаклізми могли втручатися в роботу алгоритму, знищуючи вже розвинені біологічні види. До того ж, існує ймовірність, що геном живих організмів повинен був вже досягти певного рівня розвитку, перш ніж закон Мура почав функціонувати.

Хоча, можливо, виникнення і розвиток життя не має взагалі ніякого відношення до цього закону.
Стаття Гордона і Шарова, опублікована на сайті препринтів arXiv.org, швидше за все, викличе масу дискусій і суперечок в науковому світі, і гіпотеза знайде своїх прихильників і супротивників.

Важко навіть уявити собі, що станеться з релігійними і філософськими уявленнями людства, якщо це припущення виявиться вірним і знайдеться достатня кількість доказів його правомірності.