У Росії засудили журналіста Кисельова за дезінформацію про Україну

У Росії засудили журналіста Кисельова за дезінформацію про Україну
Оценить

Російської Громадською колегією за скаргами на пресу були визнані дезінформативними певні сюжети скандально відомого журналіста Дмитра Кисельова про події, що відбуваються в Україні. Згадані сюжети вийшли в ефір ще в грудні минулого року в телевізійній програмі «Вести недели» на каналі «Росія — 1».

Таким чином, російський телеведучий був викритий експертами в необ’єктивності, порушення журналістської етики та тенденційності. Вони стверджують, що сюжети, підготовлені Кисельовим про Україну, містять явні ознаки пропаганди, здійснення якої відбувається через програму, яка випускається в недільний прайм тайм.

Скаргу до Громадської колегії на програму «Вести недели», а також на Дмитра Кисельова, подав Володимир Мостовий, голова Комісії з журналістської етики. Приводом став вихід в телеефір сюжету «Українське віче». У скарзі заявник зазначив, що сюжети російського журналіста про Україну в його телепрограмі, зокрема і сюжет «Український майдан», відрізняються тенденційно підібраними відеороликами, які в поєднанні з синхронами, вирваними з контексту, сильно спотворюють зміст усього сказаного, що, в свою чергу, стає спробою авторів даних сюжетів створити «доказову базу», яка підтверджує висловлені судження.

Української Комісією з журналістської етики було відзначено, що в сюжеті, який був випущений в ефір 8 грудня, є певні порушення. Так, при описі подій, що відбуваються в Україні 30 листопада і 1 грудня свідомо був порушений хронологічний порядок розвитку подій. У сюжеті силовий розгін мирної протестної акції на Майдані, що стався 30 листопада, представляється як наслідок певних дій провокаторів під час мітингу біля адміністрації президента, який насправді стався 1 грудня.

Крім цього, заявник вказав на те, що наведений в сюжеті від 8 грудня фрагмент відеоролика голови ВО «Свобода» Олега Тягнибока «дифамаційного і «підігнаним» під висновки» Дмитра Кисельова, так як відео, яке було знято прихованою камерою, не має ніякого відношення до подій на Майдані, які відбуваються в Україні зараз, адже вперше даний ролик був продемонстрований в Інтернету 15 жовтня 2012 року.

Володимир Мостовий вважає, що крім усього даний сюжет містить і «мова ненависті», так як федеральні телеканали РФ, особливо телевізійний канал «Росія», необ’єктивно і тенденційно висвітлюючи події в Україні, розпалюють ворожнечу між Україною і Росією, нетерпимість і недовіру.

У свою чергу колегія після розгляду даної скарги дійшла висновку, що даний сюжет необхідно розглядати не як журналістський, а як пропагандистський. При цьому, від Кисельова не дочекалися вибачень за підміну фактів вигадкою, а також за введення в оману, ні українські телеглядачі, ні російські.